Bij de diensten

Zondag 28 juli is er een gezamenlijke viering van beide kerken. Deze zal plaats vinden in de kerk van Zweeloo.

Zondag 4 augustus is er een Bachdienst waarin ds. Mark Bruinewoud voorgaat.

Zondag 18 augustus is er geen viering in onze kerk, maar zijn we uitgenodigd om naar Oosterhesselen of Sleen te gaan. Dit wordt gedaan, daar er meerdere kerken vacant zijn en het voor elke kerk niet even gemakkelijk is om in de zomerperiode een predikant te vinden. Maar op deze manier kunnen we juist kennis maken met onze buurtkerken en het is de bedoeling dat we dit in de komende jaren elke zomer doen.

Zondag 1 september is er een viering op het terrein van de Vlinderprinses in Zweeloo, tegenover de kerk.
In deze dienst gaat ds. Hans Katerberg uit Borger voor, het wordt een dienst in het Drents. Ook zal de Zanddorpencantorij zingen en Karin Heeling is de toetsenist. We hopen dat en ook veel mensen vanuit de buurtkerken aanwezig zullen zijn.

Liturgisch gezien zitten we nog steeds in de groene, feestloze periode. Groen is de kleur van verwachting en hoop.
Alle andere diensten in deze maanden zijn ‘gewone’ vieringen.
En voor iedereen die of geslaagd is of overgegaan is, gefeliciteerd en voor diegene waarbij dit helaas niet is gelukt, volgend jaar weer een kans. Straks allemaal genieten van de vakantie, die begint op 20 juli t/m 1 september. Niet iedereen zal op vakantie gaan of kunnen om welke reden dan ook. Maar ook in onze omgeving kun je volop genieten van al het moois om ons heen.

Het nieuwe jaarthema vanuit de PKN, is vanaf sept: ‘Als nieuw! Leven in het licht van Gods Koninkrijk’.

Lieve meneer god
de juf heeft vertelt wat uw doet
wie doet dat als uw met vacansie bent?

Geschreven door Dirk in het boekje: Lieve meneer God. Kinderen schrijven aan God

Ouderling vieren, Hilly Popken.