Einde KerkWebRadio

Sinds 2009 maken we in onze kerk gebruik van KerkWebRadio, destijds de moderne vervanger van de kerkradio die met cassettebandjes verspreid werd elke week. KerkWebRadio via kerkomroep.nl is voor ons alleen geluid, je kan het via internet beluisteren, maar we hadden voor de ouderen die er behoefte aan hadden om thuis te luisteren ook speciale kastjes; KerkWebRadio.
Dat heeft al die jaren prima gefunctioneerd. Sinds 2020 hebben we in onze kerk een uitgebreidere installatie inclusief camera’s. Bij de verbouwing van onze kerkzaal is dat allemaal aangelegd. Het is een ander systeem, geheel via het internet, waar ook een ander abonnement bij hoort via Kerkdienstgemist.nl; dus geluid + beeld.

Het Kerkomroep systeem met de thuiskastjes hebben we ernaast laten bestaan. Juist ook voor de oudere luisteraars die moeilijk meer aan nieuwe systemen kunnen wennen. Maar inmiddels hebben we geen oudere luisteraars meer die de thuiskastjes gebruiken.

We hebben besloten dat het nu tijd wordt om Kerkomroep te beëindigen. Dat scheelt werk en voornamelijk kosten, Kerkdienstgemist is een meer dan volwaardige vervanger.

Per 31 juli 2023 houdt uitzending via Kerkomroep op.
Onze diensten zijn dan alleen te volgen op www.kerkdienstgemist.nl