Orgel

Het orgel is in 1955 als opus 126 gebouwd door de firma C. Verweys (Amsterdam). Adviseur was Mr A. Bouman (Amsterdam). Het front is ontworpen door de architect van de kerk, H. Eldering. In 1997 vond een restauratie plaats door de firma Kaat & Tijhuis (Kampen), waarbij een nieuwe speeltafel werd geplaatst en de dispositie werd gewijzigd.

Dispositie:
  • Manuaal 1: Prestant 8' - Holpijp 8' - Octaaf 4' - Mixtuur 2' IV - Dulciaan 8'.
  • Manuaal 2: Roerfluit 8' - Salicionaal 8' - Baarpijp 4' - Nasard 2⅔' - Nachthoorn 2' - Terts 1 3/5' - Tremulant.
  • Pedaal: Subbas 16' - Gedekt 8' (unit) - Dulciaan 8' (transmissie).
  • Koppelingen: Manuaal 1 aan Pedaal - Manuaal 2 aan Pedaal - Manuaalkoppeling.
  • Elektro-pneumatische kegelladen. Manuaalomvang: C-g3. Pedaalomvang: C-f1.

Bij de herinrichting van onze kerkzaal in 2020-2021 is het orgel weer gerenoveerd en de speeltafel verplaatst.
Meer Informatie over het orgel in onze kerk vindt u op Orgels in drenthe.